ویرایش انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ + زمان بندی دقیق
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

زمان ویرایش انتخاب رشته دکتری

پس از انتشار  نتایج اولیه آزمون دکتری، داوطلبانی که موفق به کسب نمره حد نصاب شده اند، می توانند برای انتخاب رشته اقدام نمایند. انجام این کار تنها در یک بازه زمانی مشخص امکانپذیر است و به همین دلیل از داوطلبان خواسته می شود تا در مهلت مقرر شده اولویت های خود را انتخاب نمایند.

اما گاهی ممکن است که برخی از متقاضیان در وارد نمودن اطلاعات خود دچار اشتباه شده یا حتی نتوانند انتخاب رشته کنند. به همین دلیل، سازمان سنجش شانس دیگری را تحت عنوان مهلت ویرایش انتخاب رشته دکتری در اختیار داوطلبان قرار می دهد تا به اصلاح موارد درج شده بپردازند. همچنین، افرادی که اصلا انتخاب رشته نکرده اند، بتوانند در این بازه زمانی، اولویت های خود را به ثبت برسانند. زمان دقیق ویرایش انتخاب رشته مقطع دکتری به تازگی توسط سازمان سنجش اعلام شده است. داوطلبین عزیز می توانند از 25 تا 28 فروردین سال ۱۴۰۲، نسبت به ویرایش انتخاب رشته خود و یا انتخاب رشته اولیه خود اقدام نمایند.

نحوه ویرایش انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد

حال که با زمان ویرایش انتخاب رشته مقطع دکتری در سال ۱۴۰۲ آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که چگونه باید انتخاب رشته خود را ویرایش کنیم؟ برای ویرایش انتخاب رشته داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش با نام sajesh.org مراجعه کرده و سپس مراحلی را با دقت و به درستی انجام دهند. لازم به ذکر است تا بدانید که نحوه ویرایش انتخاب رشته مقطع دکتری دانشگاه آزاد کمی با این روش متفاوت است که در ادامه به طور مفصل هر دو آن ها را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.  

نحوه ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

گرچه اعلام نتایج دکتری تمامی دوره ها از طریق سازمان سنجش اعلام می شود، اما مسیر انتخاب رشته دکتری آزاد  و سراسری با یکدیگر متفاوت است. به نحوی که متقاضیان می توانند همزمان با شروع مهلت ویرایش انتخاب رشته دکتری نسبت به اعمال تغییر، حذف یا اضافه بپردازند. طی کردن مراحل زیر برای داوطلبان آزمون دکتری دانشگاه آزاد ضروری می باشد.

  1. وارد کردن سایت دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی اینترنتی azmoon.org و ورود به صفحه اصلی. سپس بر روی لینک فعال ” انتخاب رشته دکتری تخصصی سال ۱۴۰۲ دانشگاه ازاد اسلامی” کلیک کنید. همچنین، با انتخاب منوی دکتری تخصصی نیز می توانید به لینک مورد نظر دست یابید.
  2. کد دسترسی را که در پایان کارنامه دکتری درج شده است را در کادر مربوطه وارد نمایید.
  3. با باز شدن فرم انتخاب رشته، امکان جابجایی، حذف یا اضافه موارد وجود دارد. اگر می خواهید رشته یا گرایش جدیدی را وارد کنید، می توانید کد آن را به همراه کد محل در کارد خواسته شده درج نموده و سپس گزینه ” انتخاب ” را لمس نمایید.
  4. اگر به هر دلیلی نیاز به تغییر اولویت خود داشتید، این امکان وجود دارد که با وارد کردن کد محل مورد تقاضا و سپس گزینه ” انتخاب شما” آن را در هر محلی که می خواهید قرار دهید.
  5. اگر مایل به حذف رشته مورد نظر خود بودید، می توانید گزینه ” حذف ” را بفشارید.

مراحل ویرایش انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

شرکت کنندگان در آزمون دکتری وزارت بهداشت نیز می توانند برای مراحل ویرایش انتخاب رشته دکتری اقدام کنند. مسیر انجام این کار با داوطلبان دکتری سراسری و آزاد متفاوت است. به نحوی که سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی متولی انتخاب رشته و اعمال اصلاحات آن می باشد. بر این اساس، لازم است که به ترتیب زیر عمل شود.

  1. وارد شدن به سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی آدرس اینترنتی sanjeshp.ir 
  2. کلیک بر روی گزینه دکتری تخصصی که در سمت راست صفحه قرار دارد.
  3. گزینه ” انتخاب رشته/محل آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی ” را انتخاب نمایید.
  4. بر روی عبارت ” ویرایش اطلاعات ثبت نام ” کلیک کرده تا به صفحه انتخاب رشته هدایت شوید.
  5. حال می توانید هر گونه حذف، اضافه، یا تغییری را که نیز بود اعمال کنید.

منبع: زمان ویرایش انتخاب رشته دکتری

 





:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: